Dynatests oplevelse af Cirque

“Der er efterhånden mange teleselskaber som tilbyder billige EU-pakker, men vi havde brug for mere end det. Vi har en række medarbejdere, danske medarbejdere, som ofte rejser til lande som USA, Columbia, Chile, Malaysia og New Zealand og ringer i mellem dem. Med mindre du har intelligente funktioner som Callback og Internationale Numre bliver det hurtigt meget dyrt."

Sådan forklarer Henrik Beltner fra Dynatest om, hvorfor valget faldt på Cirque og deres Microsoft-baserede telefoniløsning.

Dynatest

Dynatest er ekspert inden for design og analyse af vejbelægning. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og har derudover kontorer i en række andre lande, blandt andre USA, Chile og Malaysia.

Beliggenhed: Søborg
Medarbejdere: 100

Dynatest, som er ekspert inden for design og analyse af vejbelægning, stod i 2014 overfor at skulle flytte hovedkontor, hvilket gav anledning til at revurdere på flere forskellige punkter. ”Vores omstillingssystem var efterhånden blevet gammelt og så gav det bedre mening at kigge sig omkring end at flytte noget som alligevel skulle erstattes før eller siden” uddyber Henrik Beltner om overvejelserne bag skiftet.

Det endte med at der slet ikke flyttede et nyt anlæg med ud på den nye adresse i Søborg. I stedet har Dynatest valgt at lægge hele omstillingsanlægget op i skyen. ”Det har krævet noget tilvænning at overgå til en cloud-baseret løsning, men nu er vi på plads og der er jo ret mange fordele ved det” fortæller han videre med henvisning til Lyncs ringegrupper, Presence-system og kalenderintegration.

Terapi med OneApp

Henrik Beltner besidder stillingen som ”Computer Therapist” i Dynatest – en titel der med et glimt i øjet indikerer, at det hans ansvar at IT-systemerne i virksomheden har det godt og fungerer efter hensigten. ”Man kan godt sige, at jeg er IT-afdelingen her. Jeg er ansvarlig for vores netværk, printere, servere og meget andet” forklarer Henrik, da han bliver spurgt, om man kan betegne ham som virksomhedens IT-manager. ”Meget andet” inkluderer telefoni: Et område der godt kunne give sved på panden, når regningerne landede på skrivebordet.

"Vi var nødt til at finde en løsning der kunne gøre det billigere, når vores medarbejdere er i udlandet."

— Henrik Beltner, Computer Therapist

Det var tydeligt for Henrik og ledelsen i Dynatest at der skulle andre boller på suppen. Udgifterne til udlandstelefoni var for høje: ”Vi var nødt til at finde en løsning der kunne gøre det billigere, når vores medarbejdere er i udlandet”. Det blev derfor afgørende, at man fandt en løsning der gav medarbejderne mobil IP-telefoni.

”Det er jo så der OneApp kommer ind i billedet. Nu kan vores folk sidde på et hotelværelse i USA, Chile eller New Zealand og ringe gratis fra deres mobiltelefoner via SIP Out. Eller ringe meget billigt fra et gadehjørne i Malaysia via Callback. Der har været en smule ”opdragelse” i brugen af det, men nu er vi kommet godt på plads” konstaterer Dynatests Computer Therapist.

Han understreger at integrationen til Lync/Skype for Business, Outlook og Voicemail har været vigtigt i forhold til at opnå følelsen af, at have ét sammenhængende system. ”Og så sætter medarbejderne pris på OneNumber. Nogle bruger den klassiske model mens andre vælger ”Always-on”-setuppet (Hvor man anvender samme nummer til både fastnet- og mobiltelefoni). Folk er glade for, at de kan vælge det setup som passer til deres måde at arbejde på” afslutter Henrik Beltner.

Book en demo

Tilmeld dig Cirques
     nyhedsbrev

Bliv en del af de
første der modtager
vigtige produktnyheder
og informationer fra Cirque.