Læs om Elfacs oplevelse af Cirque

Valget om at smelte telefoni og Office 365 sammen kan have sit udgangspunkt i mange forskellige udfordringer. For ELFAC, en af Danmarks førende kabel- og ledningsspecialister, er løsningen en mulighed man har ventet på.

”Vi har været Office 365 kunder i en del år” fortæller Henrik Lynnerup, IT-chef hos ELFAC. ”Jeg havde længe gået og ventet på, at teknologien ville blive moden til en cloud-baseret telefoniløsning der giver fuld integration til 365.” Virksomheden havde kig på en række forskellige løsninger, men udfordringen var altid den samme: Der var for mange forskellige slags teknologier i spil til at et skifte virkede overskueligt – eller hensigtsmæssigt for den sags skyld.

"Det mest tilfredsstillende er at vi har bedre mulighed for at være tilstede – både over for hinanden og i forhold til vores kunder."

— Henrik Lynnerup, ELFAC

ELFAC

Elfac

Siden 1987 har Elfac været specialister i skræddersyet ledningskonfektionering, der dækker hele spektret fra plug’n’play-systemer til rådgivning.

Beliggenhed: Silkeborg
Medarbejdere: 84
ISO9000-certificeret siden 1993

Hos ELFAC betragter man sig selv som Microsoft-folk. Kan man finde en løsning i Microsofts univers, er det klart at foretrække. Her oplever man nemlig som regel en kompatibilitet som gør mange processer nemmere. I efteråret anbefalede Microsoft kabelspecialisten at tage kontakt til Cirque og ikke længe efter var Business 360-aftalen på plads.

Det nye

”Det mest tilfredsstillende er at vi har bedre mulighed for at være tilstede – både over for hinanden og i forhold til vores kunder. Når kalenderen er presset eller afstanden stor, kan vi veksle mellem fysiske møder og videomøder. Vi er ikke begrænsede af, hvor vi befinder os fysisk” forklarer Henrik Lynnerup og understreger, at hans medarbejdere nyder at kunne nøjes med én mobil og ét headset. ”Før var der flere der havde en fastnettelefonen, en privat mobil og en arbejdsmobil. Altså tre telefoner til én medarbejder”.

"Vi er ikke begrænsede af, hvor vi befinder os fysisk."

— Henrik Lynnerup, ELFAC

Den største udfordring ved det nye system er at ændre medarbejdernes vaner. For selvom de fleste af dem godt kan se det smarte ved Business 360, er det en udfordring at påtage sig en ny tænkemåde. ”Selvom vores medarbejdere egentlig er entusiastiske omkring systemet, tager det tid at vende sig til de muligheder der nu er”. Forandringer tager altså tid, selv når viljen er der.

”Men jo, vi mærker da bestemt, at vi er blevet smidigere og bruger mindre tid og kræfter på at administrere systemet” afslutter IT-chefen der, hvor paradoksalt det end lyder, har sørget for, at en del af kabelarbejdet nu foregår i skyen.

Book en demo

Tilmeld dig Cirques
     nyhedsbrev

Bliv en del af de
første der modtager
vigtige produktnyheder
og informationer fra Cirque.